Blogger templates

Friday, August 2, 2013

Hoe maak ik een 'splash' foto



Laatst zag ik een stukje op de blog van fotografille over het fotograferen van water dat uit een kopje spettert. Een 'splash'. Ik vond het er erg leuk uitzien en wilde het meteen uitproberen! Hier kun je het stukje lezen van fotografille.. Ik zal jullie een korte uitleg geven (want het gehele stukje kun je op de website van Fotografille lezen) hoe ik dat heb ik gedaan. En even een nieuwtje, om de dag, dus niet elke dag, post ik een stukje !
Voor deze foto heb ik een stekkertje gebruikt waarmee je van een afstandje je foto kan maken, dit is erg handig, want hierdoor kan ik het steentje in het kopje laten vallen en de foto schieten. Dit hoef je niet persé te hebben, je kan ook iemand anders de foto laten maken. Ook heb je een steentje nodig om in het kopje te gooien zodat het een mooie 'splash' wordt.

 Ten eerste kijk je of je camera goed staat en goed de 'splash' kan fotograferen. Stel je camera scherp op het kopje. Aangezien ik mijn camera nog niet zo lang heb, moet ik nog een hoop uitvogelen met diafragma en sluitertijd, dus ik heb simpelweg gewoon de stand 'sport' gebruikt. Omdat dit ook te maken heeft met snel fotograferen. Dit werkte best goed. Ik had het probleem dat de tafel al helemaal nat was voordat ik ook maar een splash op de foto kon zetten.  Uiteindelijk vond ik dit er op de foto die ik bewerkt heb eigenlijk wel leuk uitzien! Het water gaf een leuk effect. Let wel heel goed op dat je je camera op een goede afstand zet anders word hij nat!
 Geduld is een hele schone zaak! Het duurde me toch een tijdje voordat ik een beetje mooie foto had. Op mijn camera had ik wel honderd foto's staan van een kopje waar niks gebeurde. Uiteindelijk is er de foto hieronder uitgekomen, waar ik eigenlijk wel heel blij mee was!
 Op photoshop heb ik hem wat levendiger gemaakt en klaar is kees!
Wat vonden jullie van deze tutorial?

9 comments: